Do darmowej wysyłki brakuje 299,00 zł
  • EN
577 008 755 PN-PT: 8:00-15:00
0,00 pusty Ilość: 0

Twój koszyk jest pusty

Strona główna / Blog / Kultowe marki – Tapout

Kultowe marki – Tapout

Kultowe marki – Tapout

Kultowe marki – Tapout

Tak jak Everlast dla boksu, tak Tapout jest kultową marką dla MMA. Jeżeli zaczynałeś się interesować MMA na początku lat 2000, to nie mogłeś nie trafić na Tapout, która była dedykowana i projektowana dla zawodników mieszanych sportów walki. Na jakiś czas zniknęła z rynku, ale znów jest dostępna. Jeśli interesuje Cię szersza historia firmy Tapout oraz jej twórców, to zapraszamy do przeczytania tego artykułu.


Tapout – Geneza
Firma Tapout powstała w 1997 roku założyli ją Charles Lewis oraz Gary Fields. Pomysł na firmę pojawił się, gdy obaj Panowie, zauważyli brak w dostępności gadżetów i sprzętu dedykowanego typowo pod MMA. Tapout od początku do końca miał być marką dla zawodników i fanów MMA. Kilka miesięcy później Lewis zaprosił do współpracy trzech nowych partnerów, którymi byli Dan Caldwell, Tim Katz i Bobby Razak, którzy założyli submarkę Tapout Films i zajęli się częścią medialną oraz promocyjną firmy.
Większość początkowej sprzedaży sprzętu i odzieży Tapout odbywała się podczas lokalnych walk w Las Vegas. Z biegiem czasu twórcy Tapout docierali ze swoim sprzętem do innych miast, w których coraz większą popularność zyskiwał ten niszowy sport, jakim wówczas było jeszcze MMA.

Tapout - Rozwój
Wraz ze wzrostem popularności MMA i akceptacji tej dyscypliny, Tapout również się rozwijał. Marka nabierała rozpędu i dzięki temu mogła zacząć sponsorować topowych zawodników. Wśród fighterów oficjalnie wspieranych przez Tapout byli między innymi Rashad Evans, Dan Hardy, Thiago Alves i Chael Sonnen. Dynamiczny rozwój marki oraz popularności MMA, sprawiły że Tapout stał największym producentem i dystrybutorem sprzętu oraz gadżetów do MMA na świecie. W 2007 roku przychody firmy osiągnęły pułap 22,5 miliona USD.


Tapout – Reality Show Tapout oraz The Ultimate Fighter
W połowie 2007 roku Charles Lewis zwany już wtedy „Maską” wyprodukował i puścił w eter serial telewizyjny typu Reality Shot o nazwie „Tapout”. W programie tym Lewis podróżował po Stanach Zjednoczonych i poszukiwał perspektywicznych, dobrze rokujących zawodników MMA. Wśród talentów „wyłowionych” przez Lewisa w trakcie trwania programu „Tapout” byli między innymi: Donald „Kowboj” Cerrone, Glover Teixeira czy Pat Curran.
Po dwóch sezonach emitowania programu na kanale telewizji kablowej Versus został on zdjęty z anteny. To z kolei pozwoliło twórcom Tapout na stworzenie audycji radiowej i dało możliwość zostania oficjalnym partnerem odzieżowym w programie The Ultimate Fighter produkowanym przez UFC i emitowanym na kanale Spike.


Tapout – Charles „Mask” Lewis
W marcu 2009 roku w wypadku samochodowym w Newport Beach w Kalifornii ginie Charles „Mask” Lewis. Jego Ferrari 360 Challenge Stradale przy ogromnej prędkości zderza się z Porsche. Według oględzin policyjnych rzeczoznawców oba samochody jechały w tym samym kierunku i prawdopodobnie ścigały się. Lewis zmarł na miejscu, jego pasażerka została odwieziona do szpitala, a kierowca Porsche został aresztowany za spowodowanie śmiertelnego wypadku będąc pod wpływem alkoholu.
W hołdzie dla zasług Charlesa Lewisa w rozwój MMA oraz organizacji UFC, został on pośmiertnie wprowadzony do Galerii Sław UFC podczas setnej edycji UFC Fan Expo. Nazwisko Charlesa Lewisa zostało na stałe umieszczone na wewnętrznej stronie drzwi Oktagonu UFC.


Tapout – Zmierzch, Powrót oraz WWE
Po śmierci Lewisa pozostali założyciele podjęli decyzję o sprzedaży marki Tapout. W 2010 roku została ona zakupiona przez spółkę Authentic Brands Group.
Authentic Brands Group miało kilka chybionych pomysłów, które ostatecznie spowodowały, że marka Tapout zniknęła z rynku.

Jej ponowne uruchomienie nastąpiło w 2015 roku, kiedy to Authentic Brands Group złożyło propozycje współpracy organizacji Wrestlingu – WWE.
W ramach tej współpracy dawna marka MMA przekształciła się w ogólno sportową odzież typu Lifestyle oraz Fitness, będąc promowana przez WWE za pośrednictwem różnych produktów, w tym napojów, suplementów oraz sprzętu na siłownie.

Perypetie marki, jej twórców oraz tragiczna śmierć głównego założyciela nie wpłynęły na to, że przez pierwsze pokolenie fanów MMA i nie tylko, marka Tapout już na zawsze, nierozerwalnie kojarzona będzie z okresem rozkwitu popularności MMA na całym świecie. To z kolei pozwala na śmiałe określenie jest mianem kultowej.